Klachtenregeling – F. Andringa, Huisarts – Zaltbommel

Huisartspraktijk F. Andringa

De praktijk bevindt zich in een oud pand in het centrum van het mooie Zaltbommel.
Kenmerkend voor de praktijk is laagdrempeligheid.  Er vindt geen triage plaats dit betekent dat u zelf bepaalt of u een afspraak bij de dokter maakt of advies hierover vraagt aan de assistente.

Op deze site vindt u informatie over de praktijk en algemene medische informatie. Via het patiënten portaal kunt u medicatie herhalen, een afspraak maken en is er gelegenheid voor een zogenaamd  e-consult.

Praktijkoverdracht per 01-04-2023

In de laatste week van november hebben alle patiënten een brief gekregen waarin Froukje Andringa haar vertrek aankondigt en waarin de opvolgers Rosanne van den Oord en Sietske Jorritsma-Bosman zich voorstellen.

Om zich goed te kunnen voorbereiden doet Rosanne geen spreekuur tot maart; op dinsdag werkt Froukje Andringa, op vrijdag Frits Zondag.

Coronavirus

Voor recente medische informatie zie de website van thuisarts.nl.

Sinds de uitbraak van het Coronavirus is onze werkwijze veranderd en zal de assistente aan de telefoon vragen naar de reden van contact. Ook willen wij u verzoeken indien U luchtwegklachten heeft maar een afspraak heeft voor een andere klacht dit te melden.

Voor algemene vragen kunt terecht op de website van het RIVM of de GGD of het landelijk publieksnummer 0800-1351.

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.